OyuncuyaHaber  

Go Back   OyuncuyaHaber > Oyun Konsolları ve PC Oyunculuğu > Oyun İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 01.Mart.2017, 13:47   #1
Vatandaş
 
Source - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 01 Kasım 2014
Mesajlar: 320
Standart Horizon Zero Dawn Kullanıcı İncelemesi

Horizon Zero Dawn Kullanıcı İncelemesi



Geliştirici: Guerrilla Games
Yayıncı(lar): Sony Interactive Entertainment
Oyun motoru: Decima Engine
Platform(lar): PS4
Tür: Aksiyon / Rol Yapma Oyunu
Çıkış Tarihi: 1 Mart 2017

Yeni bir inceleme ile herkese merhaba, ilk olarak 2015 yılında ismini duyduğumuz Guerrilla Games’ten Killzone harici çok farklı bir türde oyun olarak lanse edilen ve tüm Playstation kullanıcılarını heycanladıran Horizon Zero Dawn nihayet çıkışını bugün itibarı ile gerçekleştirmiş bulunuyor. Guerrilla Games bu yeni IP’de nasıl bir şey ortaya çıkarmış, işin altından kalkıp, kalkamadığına gelin hep birlikte bakalım.


Şu makinede ki tasarımda ki güzelliğe bakarmısınız sanki bir otomobil. (Oyunda yanına yaklaşmak istemeyeceksiniz )



Geçmiş ve gelecek..
Bundan milyon yıllar önce dünya'ya hakim olanlar dinozorlardı, bu dev canlılar dünyadaki en güçlü canlılardı, bazıları yırtcı ve et obur iken bazıları ise ot ile besleniyordu, bu derece güçlü olan canlılara diğer canlılar saygı duyuyordu ama birgün dev bir gök taşı dünyaya çarptı ve atmosferi bir toz tabakası kapladı ve dünyada buz çağı başladı. Buz çağı ile tüm dinozorlar hayatını kaybetti ve milyon yıllar sonra insanoğlu bu dünayaya adımını attı ve dinozorlar kadar güçlü olmasalarda zekası ile bu dünyada diğer canlılara göre üstünlüğünü kurdu. Geçmişte yaşanan veya tahmin edilenler bu şekilde iken peki gelecekte bu dünyayı neler bekliyor olabilir? Bunu hiçbir zaman bilemeyiz belki ama insanoğlunun hayal dünyasının bir sınırı olmadığı için sayısız seneryolar üretebiliriz. Gelecek temalı oyun ve filmler her zaman insanoğlunun ilgisini çekmiştir, Guerrilla Games tarafından 5 yıldır geliştirilme aşamasında olan Horizon Zero Dawn, günümüz dünyasından yaklaşık olarak 1000 yıl sonrasını konu alıyor. Artık dünyada insanoğlu egemen değildir, artık makine olarak adlandırılan robotlar dünyada hüküm sürmektedir, ve insanoğlu ileri teknolojiden tamamen mahrum kalmıştır ve ilk çağa geri dönmüştür, hal böyle olunca insanoğlu kabileler halinde yaşamlarına devam etmektedir. İşte bizim işimizde bu noktada başlıyor, makineler dünyaya nasıl geldiği nasıl evrimleştikleri, insanoğlu üzerinde kurdukları hükmü nasıl elde ettikleri, önceki medeniyetlere ne olduğu, insanların bu makinelere nasıl yenildiği ve neden modern yaşamdan ilk çağa döndüklerini oyun içersinde çözmeye çalışıyoruz. Tabi çözmemiz gereken sadece bunlarla sınırlı değil oyundaki ana karakterimiz olan Aloy, kabilesi tarafından küçüklüğünden beri dışlanmaktadır. Aloy annesi olmayan yetim bir kız çocuğudur buda araştıracağımız öncelikler arasında olduğunu belirtmek istiyorum. Yani hem dünyaya ne olduğunu hemde kendi geçmişimizi oyunda araştıracağız kısaca oyunda yapacak çok işimiz var.


Otların arasına saklanmak çok işe yarıyor.

[b]Aloy..[b]
Aloy karakter olarak üstün nişan yeteneği, kurnazlığı ve çevikliği ile gerçek bir avcı. Aloy’un diğer oyunlardaki bayan rakiplerinden çok daha gerçekçi bir karakter olduğunu söylemem gerek, ana karakterin bayan olduğu oyunlarda genel olarak güzellik ön planda tutulduğunu birçoğumuz biliyoruz. Aloy elbette çirkin değil söylediklerim yanlış anlaşılmasın gayet güzel bir bayan ama teknolojiden tamamen uzakta ilk çağ dönemine yakın bir zamanda yaşamını sürdüren ve bir hayli zor hayatı olan bir karakter için hafif erkeksi yapısıyla oyuna çok güzel entegre olduğunu düşünüyorum, bu da oyunun hikaye bazında gerçekçilik seviyesini yükseltmiş. Guerilla Games, Aloy karakterini yaratırken Sarah Connor, Ygritte ve Ellen Ripley gibi kişilerden esinlendiklerini söylüyorlar. Karakteri oluşturken birçok konsept üretmişler ve sonunda oyunda gördüğümüz modelde karar kılınmış. Ortaya çıkan karakter son zamanlarda gördüğümüz en iyi ana karakterler arasına girebilecek potansiyelde, bu konuda da Guriella Games’i tebrik ederim.


Şu güzelliğe bakarmısınız, bazen oyun oyun oynamayı unutuyorsunuz.

Oyunun incelemesinin derinliklerine dalmadan önce Guerrilla Games'in Horizon Zero Dawn gibi bir oyunu nasıl geliştirdiğini kısaca değinmek istiyorum. Guerrilla Games bildiğiniz gibi Killzone serisi ile tanınmış bir stüdyo peki nasıl oldu da bu seriden vazgeçilerek FPS türü dışında bir RPG oyunu nasıl geliştirildi? 2010 yılında çalışanlardan yeni bir oyun için fikirleri sorulmuş ortaya 40'ın üzerinde oyun fikri orataya çıkmış ama aralarında sanat yönetmeni Jan Barrt van Beek'in sunduğu fikir öne çıkmış buda bugünkü Horizon Zero Dawn oluyor. Tabi konsepte birçok değişiklik yapılmış ama ana tema aynı kalmış. FPS konusunda uzmanlaşmış bir stüdyonun böyle RPG türünde bir oyun geliştirme kararı alması gerçekten radikal bir karar diyebiliriz ve herkesin cesaret edebileceği türden bir karar olmadığıda bir gerçek, kendilerini tebrik etmek istiyorum aldıkları zorlu bu karardan dolayı. 2011 yılında ufak bir ekip oyunu geliştirmeye başlamış daha sonra Killzone: Shadow Fall 2013 yılında piyasaya sürüldükten sonra tüm ekip Horizon Zero Dawn'ı geliştirmek için kolları sıvamış. Horizon Zero Dawn için Guerrilla Games bir başka projesini iptal etğinide söylemek istiyorum, oyun yönetmeni Mathijs de Jonge böyle bir açıklama yapmıştı. Yalnız iptal edilen oyunun ismi ve nasıl bir oyun olduğu tamamen bir sır. Hatta iptal edilen projeler bununlada sınırlı değil, firmanın patronu olan Herman Hulst H.G Wells'in Zaman Makinası romanından esinlenen bir projeyide Horizon Zero Dawn için iptal ettiklerini açıklamıştı, kısaca Gueririlla Games, Horizon Zero Dawn'ı iyi bir oyun yapabilmek için herşeyden vazgeçmiş diyebiliriz.



Şimdi oyunumuzu incelemeye devam edelim, Horizon Zero Dawn bir RPG haliyle oyunda birçok diyolog kurucaz yani oyunda konuşacağımız bir hayli fazla karakter bulunuyor, bu diyaloglarda söyleyeceklerimizi seçebiliyoruz. Hikayenin belirli kısımlarında üç tip seçim yapma hakkımız bulunuyor, bunlar karşınızdakini yumruk ikonuna sahip, tehdit yada tahrik eder bir konuşma şekli ile yada beyin ikonuna sahip daha akılcı, zeka kullanarak bir konuşma yada kalp ikonuna sahip daha duygusal ve sevecen bir konuşma ile diyalog kurabiliyoruz. Bu seçimler tamamen oyuncunun elinde ve yapacağınız seçimler ilerleyen bölümlerde oyuna yansıtılıyor. Yeri gelmişken değinmeden edemiyeceğim, bu kadar diyaloğun fazla olduğu bir oyunun Türkçe gelmemesi birçok Playstation kullanıcı olarak benide derinden üzdüğü bir gerçek, hatta birçok Playstation 4 oyunu Türkçe gelmeseydi de bu oyun Türkçe gelseydi diye içimden geçirmedim değil, bu oyun kesinlikle Türkçe olmayı hakeden bir oyundu. The Last Guardian'dan çok daha büyük bir bütçeye sahip olması bir yana bir Uncharted veya bir The Last of Us kadar Sony için değerli olan Horizon Zero Dawn'ın Türkçe gelmemesini halen daha anlayamıyorum, Playstation Türkiye tarafından yapılan açıklamalarda bana mantıklı gelmedi açıkçası ama herşeye rağmen gelecekte Türkçe altyazı için çalışmalar yapılacağını düşünüyorum, umarım yanılmam ve bu beklentilerim boşa çıkmaz.



Oyunumuzda dört adet zorluk seviyesi bulunmakta bunlar, Easy, Normal, Hard ve Very Hard. Very Hard'da bu oyunu bitirenleri tebrik etmek gerekir. Easy'de bile yer yer zorlandığım makineler oldu Very Hard bu makineler gözünüzün yaşına bakmıyor ve bir çırpıda işinizi bitiriyor. Oyunumuz 30 saatin üzerinde bir oynanış sunuyor bu seçeceğiniz zorluk seviyesine göre uzayabilmekte. Horizon Zero Dawn'ın hikayesi Fallout: New Vegas ve Shadow of Mordor'dan tanıdığımız John Gonzalez tarafından yazılmış haliyle ortaya çok güzel bir hikaye çıkmış. Horizon Zero Dawn'da çoklu oyunculu (Multiplayer) modu yok, sadece Single Player tabanlı bir oyun. Oyun dev bir haritaya sahip arkadaşlar ve bu kadar büyük olmasına rağmen çok dolu bir yapısı var, bunları yazımın ilerleyen kısımlarında değinicem. Harita'da üç büyük yerleşim bölgesi bulunmakta bunlar; Mother's Heart, Meridian ve Sunfall. Oyunda ki harita hayal olarak değil gerçek dünyada ki mekanlardan referans alınarak tasarlanmış eğer filmlerden veya oyunlardan bazı mekanlara göz aşinalığınız var ise bazı yerler size tandık gelirse şaşırmayın. Haritada gittiğiniz yere kadar görebiliyorsunuz diğer yerler görülemiyor, yalnız Tallneck'leri ele geçirirseniz o bölgenin karanlık örtüsünü kaldırmanız mümkün. Tellneck'leri ele geçirebilmek için yüksek yapısının en üst kısmına başarılı bir şekilde tırmanıp onu hacklemeniz gerekiyor eğer bunu başarırsanız haritanın o bölümü açılıyor. Oyunda save yapmak istediğiniz de harita üzerinde kamp ateşi olarak görünen yerlere gidip save yapabiliyorsunuz. Haritanın bir ucundan diğer ucuna gittiğinizde yükleme ekranı çıkmıyor buda oyundan kopmamanızı sağlıyor, böyle dolu ve büyük bir haritada bunu başarabilmek gerçekten takdirlik. Oyunumuzda detaylı bir Foto mod bulunuyor bu sayede çok gerçekçi resimler çekmek mümkün. Harita gerçekten çok dolu hangi makinelerin nerede olduğundan oyunda ki seyyar satıcılara, şehir merkezlerine kadar herşeyi harita üzerinde görebilmekteyiz. Eşkiya (Bandit) kamplarıda harita üzerinde bulunmakta bunlar biz ve birçok kabilenin düşmanı, bulunduklarda eşkiyalara yakışır cinsten mekanları bir hayli dağınık ve itici. Yalnız haritada ki terk edilmiş şehirlerin doğanın ele geçirmesi görülmeye değer olmuş, arabalardan trafik aşıklarına, binalardan rüzgar güllerine kadar herşey tabiat ana tarafından ele geçirilmiş halleri filmlerden çıkmış gibi.



Oyunun menü kısmında yetenek ağacımız bulunuyor (Skils) bu menüye Dualshock 4'de ki touch pad ile ulaşıyoruz. Yetenek ağacı üç ana bölümden oluşmakta bunlar; Prowler: Gizlilik unsurlarını artıran bölüm, Brave: Silahların vuruş hasarlarını arttıran bölüm, Forager ise birşeyleri hazırlama ve çevreye uyum ile alakalı bölüm olarak ayrılmakta. Yalnız bazılarının saçma geldiğinide söylemek istiyorum örnek vermem gerekirse bişeyin üzerinde duran düşman insanı aşağı çekmemk için bu yeteneği açmanız gerekiyor bence bunun oyun başında verilmesi daha doğru olabilirdi sanırım yetenek ağacını zengin göstermek için yapılmış olabileceğini düşünmekteyim. Yetenek seviyesinin yükselmeye başlamasıyla oyun daha zevkli bir hal alıyor. Oyunda taşıma kapasitemizden silahımıza, elbisemizden, iksirleri ve cephaneliğimizi geliştirmemiz mümkün. Horizon Zero Dawn'da ticarette para kullanılmıyor arkadaşlar oyunun haritasının birçok noktasında seyyar satıcılar göreceğinizi söylemiştim bu noktalarda ticaret yapabiliyoruz. Bu bölümde silahtan, kaynaklara, elbiseden, iksirlere kadar birçok şeyin alışverişi mümkün. Elbiselerin (zırh) birçok çeşidi bulunmakta ve her biri farklı görünmekte. Zırhlar üç sınıfa sahip bunlar, yeşil, mavi, mor olarak ayrılmakta. Yeşiller ortalama iken mor olanlar çok güçl olanlar. Item Level sıralaması; Gri: Kötü, Yeşil: Ortalama, Mavi: İyi, Mor: Çok iyi olarak ayrılmakta. Aynı şekilde birçok silahımız bulunuyor, silahtan kastım Mızrak ve Yay aslında silahlarda da aynı sınıflandırmaya sahip. Silah isimlerinde yeşil olanların başında birşey yokken, Mavi olanların isminin başına Corja, mor olanlarının isminin başına Shadow ismi gelmekte. Silahların sınıflandırması kısaca şu şekilde; Uncommon, Rare, Very Rare. Silah çeşitleri kısaca; Sling, Ropecoster, Tripcoster, War bow, Sharpshots bow, Rattler ve Blast sling. Kısaca silahlardan bahsedecek olursam Sling; sapan benzeri bir silah bomba atmaya yarıyor, Ropecoster; yaylı ok diyebilirim, düşmanları halatlarla zemine sabitlemek için kullanılıyor düşman ne kadar büyükse o kadar fazla halat atmak gerekli olabiliyor, Tripcoster; Büyük sapan şeklide bir silah bu silah ile halat atıyor ve tuzak kurabiliyoruz, kurduğunuz halatlı tuzak düşmanları elektrik şokuna sokuyor, War bow; Normal bir ok silahı gibi yarı metal yarı ağaç gövdeye sahip, hafif etkiye sahip bir silah, Sharpshot bow; buda normal bir ok silahı ama sniper cinsi diyebiliriz buda yarı metal yarı ağaç gövdeye sahip. Rattler; kısa oklar atan bir silah, yakın mesafede etkili. Silahların daha iyi hale getirmek mümkün, tabi bunun için kaynak bulmanız yada satıcılardan satın almanız gerekmekte.


Oyunda ki atmosfer inanılmaz güzellikte.

Horizon Zero Dawn'da ki dövüş mekağini başarılı bir seviyede, sadece yakın dövüş sırasında kameranın otomatik olarak odaklanması daha iyi olabilirdi ama böyle bir özellik yok haliyle kamerayı siz ayarlıyorsunuz. Ana karakterimiz Aloy, kulağında ki Focus ile düşmanlarını tarayarak onların zayıf noktalarını, hangi elemente karşı dayanıksız olduğunu görebilmekte. Focus aslında eski dünya zamanından kalan bir teknoloji, giyilebilir arttırılmış gerçekçilik sistemi. Dualshock 4'de R3 düğmesi ile aktif edilebiliyor. Bir makineyi Focus ile taradığınızda not defterinde ki Makine Katoloğudan görebilir ve özellikleri hakkında bilgi alabilirsiniz. Bu cihaz sayesinde birçok eşye ve NPC'nin izini sürebilir makinelerin dolaştığı mekanları görerek tuzak kurabilirsiniz. Aloy bazı makineleride ele geçirerek kullanabilmekte, özellikle gideceğiniz yer uzakta ise bu makineler çok işinize yarıyor. Mesela bir Broadhead adında bir makineyi ele geçirerek safınıza katabiliyorsunuz, safınıza kattığınız makineler düşman gördüğünde de düşamanlara saldırıyor. Makineleri ele geçirmek biraz zahmetli diyebilirim nedeni ise makinelerin yayına ulu orta gidemiyorsunuz mesela bir Broadhead ele geçirmek için yanına sessizce otların arasına saklanarak gitmeniz gerekiyor eğer sizi farkederlerse oradan direk uzaklaşıyorlar eğer yanlarına gitmekte başarılı olursanız üçgen tuşuna basılı tutarak barın dolması sonrası makineyi ele geçirmiş oluyorsunuz. Makinelerin üzerinde ki silahlarıda sökmek mümkün. Savaştığınız makineleri öldürdükten sonra onlardan çıkan kaynakları zırh, silah veya craft yapmak için kullanabiliyorsunuz, oyunda ki Loot sistemi başarılı. Çevreden de birçok şey toplamakta mümkün bunları ticarette kullanabildiğiniz gibi Craft sisteminde de kullanabiliyorsunuz. Topladığınız meteryalleri sağlıktan silaha birçok şeyde kullanabilirsiniz. Topladığınız bazı bitkiler can barınızın altında bulunan yaşil bir barı yükseltmekte bunu Gamepad'de tek bir tuşla can barınızın yükseltimeinde kullanabiliyorsunuz. Bu bitkiler haricinde iksirler ile can yükseltmekte mümkün. Horizon Zero Dawn'da 26 adet makine türü olduğunuda söylemek istiyorum, bunların bazıları gerçek anlamda korkutucu ve tehlikeli, bazıları ise zararsız. Yüksek derece tehlikeli olanların yanından genel olarak sessizce uzaklaşmak sizin için daha mantıklı bir seçenek ama seviye atlamak için savaşmakta gerekli, Horizon Zero Dawn'da 50. seviyeye kadar gelmek mümkün.


Bu makine gerçekten ürkütücü.

Oyunda ki Makinelerin İsimleri:
Watcher, Strider Grazer, Scrapper, Red Eye Watcher, Broadhead, Lancehorn, Longleg, Trampler, Sawtooth, Shell-Walker, Fire Bellowback, Freeze Bellowback, Charger, Stalker, Glinthawk, Corrupter, Ravager, Snapmaw, Rockbreaker, Behemoth, Thunderjaw, Stormbird, Deathbringer, Tallneck, Corrupted Machines

Horizon Zero Dawn oynanış olarak yer, yer bana Uncharted'ı hatırlattı desem yalan olmaz, bazı yerlerde atlayarak zıplayarak ilerliyoruz bir an kendimi Uncharted oynuyormuş gibi hissetmedim değil. Sarı renk olarak boyanmış yer ve halatlar tırmanılacak yada tutanacak yer olduğunu anlıyorsunuz. Hedef almak için L2 tuşunu kullanıyoruz, R2 ile ateş ediyoruz yada etkili bir şekilde vurabiliyoruz.

Haritada Vantage Points isminde olan yerlerde Focus ile tarama yaptığınızda geçmişte yaşananları bir hologram eşliğinde izleyebiliyoruz bu sayede 2064'lü yıllardan görüntü izlemek hoş bir detay olmuş. Bu görüntüleri Note defteri bölümünde ki Collectables kısmından istediğiniz zaman bakabilirsiniz. Bunun haricinde ses kayıtları, antik kupalar, Banuk figüleride toplanabilir eşyalar arasında ve hepsine Not Defterin den ulaşmak mümkün. Bu bölümde oyunda ki istatiklerimize de bakabilmekteyiz, öldürülen makinelerden yapılan headshotlar, öldürülen insanlardan hayvanlara kadar birçok istatistiğe bakmak mümkün.



Grafik
Oyunun yapısından bir hayli bahsettim sanırım birazda grafiklerinden bahsedecek olursam Horizon Zero Dawn bir açık dünya oyunu ve dev bir haritaya sahip olmasına rağmen çok detaylı bir haritaya sahip. Detay seviyesi o kadar abartılmış ki böceklere kadar detay görmek mümkün oyunda. Otların rüzgara göre hareket etmesinden, Aloy'un saç tellerinde ki detaya kadar oyunda çok başarılı grafik olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Oyun Decima Grafik motorunu kullanıyor bu motoru ilk olarak Killzone: Shadow Fall'da görmüştük daha sonra Until Dawn'da da bu grafik motoru kullanıldı. Kendini ispatlamış başarılı bir grafik motoru hatta Hideo Kojima gibi bir isimde yeni projesi Death Stranding'de de bu grafik motorunu kullanacak, buda bu motorun ne kadar değerli olduğunu gösteriyor. Horizon Zero Dawn dinamik hava özelliğine sahip ve bunu çok başarılı bir şekilde oyuna yansıtıyor, bir zaman hava güneşli pırıl, pırıl iken bir anda havayı bulut kaplıyor ve yağmur başlıyor, yer, yer havayı puslanmasına da şahit oluyorsunuz. Dünyada ki gece ve gündüz geçişleri bu kadar gerçekten başarılı. Geceleri açık havada orman içinde yürürken Ay'ın ağaç dalları arasında süzülen ışıkları görmeye değer, hatta bazen oyunu unutup manzara seyrettiğim oldu ve saatlerce Photo Mod'da resim çekmek içinde uğraştım. Oyunun renk paleti gerçekten iyi seçilmiş bu sayede grafiklerin gerçekçiliği artmış. Oyun içi animasyonlar başarılı ama en iyisi değil, bir Uncharted 4 ile kıyaslarsam kesinlikle Uncharted 4 seviyesinde değil ama kötüde değil, Aloy haricinde ki karakterlerin yüz animasyonları çok başarılı gelmedi bana. Horizon Zero Dawn, Playstation 4 Pro'ya tam destek veriyor ve bu konsolun hakkını sonuna kadar veriyor, ben oyunu Playstation 4 Pro'da deneyimledim. Horizon Zero Dawn, Pro'ya tam destek sunduğu için haliyle 4K çözünürlüğede destek veriyor buda 4K bir TV'niz varsa 4K çözünürlük ile oyunu oynayabileceğiniz anlamına geliyor. Horizon Zero Dawn'a gelen 1.02 güncellemesinden de biraz bahsetmek istiyorum bu güncelleme ile ayarlar bölümünde görsel kısmına iki yeni ayar seçeneği geldi bunlar; Favor Resolution ve Favor Performance. Favor Resolution ile 1080p ve 4K'da yüksek detay seviyesi ile oyunu oynarken Favor Performance ile biraz daha düşürülmüş detay seviyesi ile daha stabil oyun deneyimi yaşayabiliyorsunuz. Horizon Zero Dawn her iki modda'da 30 fps ile çalışıyor. Yalnız oyun her iki modda da akıcı ve stabil en azından Pro'da durum bu, normal Playstation 4'de durum nasıl bilemiyorum ama oynayanlardan duyduğuma göre onda da performans gayet iyiymiş. Açık dünya konseptine sahip olup bunca detaya rağmen oyunun stabil çalışması üzerinde çok emek verildiğini gösteriyor kesinlikle bu nedenle Guerilla Games'i tebrik etmek istiyorum. Grafikler kadar seslerde çok başarılı oyunda ki müzikleri oyun dışında da dinlemek isteyeceksiniz, şahsen ben dinliyorum. Oyunda ki makinelerden doğanın sesine, hayvanlardan böcelere kadar herşey için büyük emek verilmiş buda oyunun dünyasına adapte olmanızda büyük bir fayda sağlıyor. Bir oyun için müzik ve seslendirmeler oyunun içeriği kadar önemli.




Sonuç
Bu incelemeyi çok daha fazla uzatabilirim ama sıkıcı olmaması için uzatmak istemiyorum, oyunda anlatacak o kadar detay varki sanırım hepsini anlatmaya çalışsam bu yazının 3-4 katı bir yazı olur. Şimdi gelelim işin sonuç kısmına, Horizon Zero Dawn başarılı bir oyun mu? Sony’nin bu oyuna bir Uncharted ve The Last of Us kadar değer verdiğini yazımın önceki bölümlerinde söylemiştim, Horizon Zero Dawn başarılı bir rol yapma oyunu (RPG) arkadaşlar Sony bu oyun için kesenin ağzını bir hayli açmış ve karşılığını aldığını görebiliyorum. Eğer bu türü seviyorsanız Post apokaliptik temalara ilginiz var ise mutlaka bu oyunu deneyimlemelisiniz, oyun konusu gerçekten merak uyandırıcı ve birşeylerin cevabını almak için dev bir haritada ordan oraya koşmak eğlenceli. Oyunda her noktada bir ayrıntı var Guerrilla Games bunca detayı yapabilmek için diğer projelerini boşuna iptal etmediği oyunu oynadıktan sonra anlayabiliyorsunuz. Harita üzerinde yapılacak onca iş var oyunu %100 bitirmek herkesin harcı olmayacaktır ama denemeye değer. Bu oyunu sadece Playstation 4 ve Pro'da oynayabileceğinizide hatırlatmak isterim, halihazırda Playstation 4 sahibi olmayanlar sadece bu oyun için bile Playstation 4 alabilirler o derece iddalı bir oyun Horizon Zero Dawn. Bir inceleme yazınında sonuna gelmiş bulunmaktayız sayın oyun severler, bir sonraki incelemede görüşmek üzere herkese iyi oyunlar dilerim.


Artılar:

- Merak uyandıran hikayesi
- Oyun dünyasında ki çeşitlilik
- Grafikler çok iyi seviyede
- Robotlar tasarımları ilgi çekici
- Harita tasarımı çok başarılı

Eksiler:

- Türkçe olmayışı bekleyenlerini bir hayli üzdü
- Yan görevler sıkıcı olabiliyor
- Navigasyon sistemi daha iyi olabilirdi

Oyun Puanım:

Grafik: 95/100
Ses: 90/100
Oynanış: 95/100

Sonuç: 93

Bu oyun için bana kod ulaştıran, Playstation Türkiye resmi forum yöneticisi @FlyingSpacePanda'ya teşekkür ederim.
Source isimli Üye şuanda  online konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
OyuncuyaHaber 2014-2017

Bizi Sosyal Medya Hesaplarımızdan da Takip Edebilirsiniz:

Follow @oyuncuyahaber