OyuncuyaHaber  

Go Back   OyuncuyaHaber > Oyun Konsolları ve PC Oyunculuğu > Oyun İncelemeleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 25.Mart.2017, 11:45   #1
Vatandaş
 
Source - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 01 Kasım 2014
Mesajlar: 332
Standart Mass Effect Andromeda Kullanıcı İncelemesi

Mass Effect Andromeda Kullanıcı İncelemesi



Geliştirici: Bioware
Yayıncı(lar): Electronic Arts
Oyun motoru: Frostbite 3
Platform(lar): PC, PS4, Xbox One
Tür: Aksiyon / Rol Yapma Oyunu
Çıkış Tarihi: 21 Mart 2017

Andromeda bekle bizi..
İlk olarak 2012 yılında dedikodusunu duyduğumuz Mass Effect 4, 3. oyunun piyasaya sürülmesinden kısa bir süre sonra geliştirilmeye başlanmış E3 2015 yılında resmi olarak Mass Effect Andromeda ismi ile duyurulan oyunumuz nihayet çıkışını gerçekleştirmiş durumda. Serinin sevenleri ve fanatiklerinin büyük beklentiler ile beklediği ME: Andoromeda beklentileri karşılayıp karşılayamadığına hep birlikte bakıcaz. Mass Effect serisi video oyunlarının Star Wars'ı diyebiliriz aslında ve gerçekten bu seri sinema sektöründe bir Star Wars ne kadar kaliteli ise video oyun sektöründe de Mass Effect serisi o kadar kaliteli diyebilirim.



Mass Effect serisi 3 PC, PS ve Xbox oyunu haricinde 2 mobil oyun bu yıl yayınlanacak 3 kitap ile birlikte toplam 7 kitap, 18 çizgi roman, şuan yapım aşamadında olan bir film ve bir anismasyon filmi olmak üzere birçok alanda faaliyet sunmakta. İlk oyun 2007 ikinci oyun 2009 üçüncü ve son oyun 2012 yılında çıkışını gerçekleştirmiştir. 2012 yılı sonlarından beri geliştirilmekte olan Mass Effect Andromeda yaklaşık olarak 5 yıl gibi bir süre geliştirilmiş. ME: Andromeda'nın konusuna geçmeden önce ilk olarak kısaca ilk oyunun hikayesinde değinmek istiyorum Mass Effect hikayesi 2148 yılında, Mars'ın keşfi sırasında başladı. Elli bin yıl önce ortadan kaybolmuş bir uygarlığın kalıntıları arasında en uzak yıldızlara bile yolculuğu mümkün kılan ileri teknolojiler bulundu. Bu teknoloji evrenin temel yapı taşı kabul edilen bir enerjiyi kullanıyordu. İnsanlar buna tarihin en önemli keşfi dedi. Galaksinin diğer uygarlıkları ise buna kütle etkisi (Mass Effect) adını verdi. Mass Effect Andromeda hikayeside 2185 yılında Andromeda Galaksisi’nin keşfedilmesi için 20 bin kişinin 600 yıl sürecek olan bir yolculuğa gönderilmesi karar kılınıyor. Bu keşfi Initiative adlı şirket üstleniyor. Ark Hyperion’da geçen 634 yılın sonunda karakterimiz 2819 yılında Andromeda’da uyanıyor. Alec Ryder ve ikiz çocuklarının hikayesini keşfedeceğimiz yeni Mass Effect oyununun amacının keşif olduğunu zira hikayesi de bunun üzerinde şekillendiğini söylemek istiyorum. Andromeda yeni bir hikayeye sahip yani seriyi bilmeyenlerde bu oyunu gönül rahatlığıyla oynayabilirler.



Mass Effect Andromeda'da her ırkın görevi Andromeda’ya gelindiğinde belirlenen gezegenleri araştırma ve kolonileştirme olan Pathfinder, yani Kılavuz’lar bulunmakta. İnsan ırkının gemisi Hyperion’un Pathfinder’ı da, ana karakterimizin babası Alec Ryder. Oyuna başlarken her Mass Effect'te olduğu gibi kadın yada erkek bir karakter seçme hakkımız bulunuyor. Mass Effect serisi duygu, diyalog ve hikayeyi en iyi şekilde harmanlayan yapımlar olmuştur, Andromeda'da maalesef bu durum tersine dönmüş diyebilirim en basit şekilde örnek vermem gerekirse oyunun başında yaşadığımız (spoiler olmaması sebebiyle anlatmıyorum) bir olaya karakterlerin verdiği tepkiler gerçek anlamda vasat bir durumda. Karakterler yaşadıkları duyguları hiçbir şekilde oyuncuya aktaramıyorlar buda oyunun en can sıkıcı özelliği oluyor bu konu hakkında yazımın ilerleyen kısımlarında daha detaylı bir şekilde değineceğim. Mass Effect Andromeda açık dünya oyun yapısına sahip keşif yaptığınız gezegenleri ufukta görebildiğiniz noktalara kadar gezme şansına sahipsiniz tabi gezegenlerdeki radyasyona dayanabilirseniz. Oyunun açık dünya yapısı insana özgürlük hissi veriyor, şahsen açık dünya oyunlarını seviyorum, keşif yaptığımız gezegenler bir Just Cause 3 yada Ghost Recon Wildland kadar dolu gelmedi bana (12 saat içersinde keşif yaptığım gezegenler) Gezegenlerdeki kolonilerimizde radyasyonu yok eden özel sistemler bulunuyor bu bölgelerin dışında kalan yerler genel olarak radyasyona sahip. Tabi her gezegen sıcak ve radyasyonlu olmuyor kimisi Mars benzeri yapıya sahipken kimisi buzullardan oluşan soğuk bir yapıya sahip. Gezegenler arası seyahat yaptığınız seçimle birlikte otomatik olarak gerçekleşiyor aslında bu durum hem otomatik hemde manuel olarak kullanıcınında kontrolüne verilmesi daha güzel bir oyun deneyimi yaşatabilirdi diye düşünüyorum. Bir diğer sevmediğim şey ise seyahat sırasında gemimizi dışarıdan yada içerinden hiçbir şekilde göremeyişimiz oldu halbuki kontrol kulesinin içinden bu seyahati görebilseydik çok daha farklı bir havası olurdu. Keşif yaptığımız gezegenler ile çok fazla etkileşim olduğunu söyleyemem etkilişime geçilecek çok fazla detay bulunmuyor oyunda.


Tempest adlı gemimiz.

Oyunun vuruş hissi çok iyi olmasada ortalama seviyede olduğunu görüyoruz, Andromeda'ın en kötü özelliği çatışma halinde siper almanın otomatik oluşu, evet siper alamıyoruz ama karakterimiz siper alınacak bir yer bulduğunda otomatik siper alabiliyor şahsen alışamadım bir durum oldu, ne zaman nasıl aldığı pek belli olmayan otomatik siper, sizi düşmanların hedefi haline getiriyor. Karakterimizin üzerindeki jet sistemi çatışma halinde güzel hamleler yapmamıza olanak sağlıyor dikey ve yana doğru hızlı bir şekilde zıplamayı sağlayan sistem çatışmalarda sıkıştığınızda çok işinize yarıyor. Oyundaki diyaloglar ortalamanın altında sayılabilecek seviyede bunlar heart, head, Professional ve casual olarak adlandırılan dört gruba ayrılmakta, eski oyunlardaki kalite bu oyunda yok. Ayrıca keşfettiğiniz gezegenlerde de kuracağınız diyaloglar size katkıda bulunmankta ve "Andromeda Viability Points" olarak isimlendirilen puanlar kazanarak galaksideki saygınlığınızı arttırabilmekte. Oyunun görev yapısı genel olarak A noktasına git, çık başka biri ile konuş, dön aynı kişi ile görüş, bir sisteme git, geri dön, geri git, gibi tekrar içeren görev yapısı içeriyor buna ek olarak etrafta sağa sola koş, scan et, evet bu buymuş şu şuymuş şeklinde olan görev yapısı insanı sıkabiliyor açıkçası.



Oyundaki “Combat” sistemi güzel olmuş ve başarılı. Karakterin tek bir sınıfa sabit kalmadan, tüm sınıflardan “power”ları ve silahları rahatlıkla kullanabiliyor olması, bunu hikayeye güzel birşekilde entegre etmiş olamaları, yoğun ve dolu aksiyon gerçekten size zevk veriyor. Oyundaki yapay zeka çok başarılı değil siper alarak saklananlar olsada bazıları direk üzerinize bodoslama olarak geliyorlar. Andromeda, Mass Effect 3 ile benzer Multiplayer yapısına hatta birebir aynı yapıda olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Oyunda ki gezegenler ve uzay gerçekten başarılı ve detaylı bir şekilde tasarlanmış. Nexus'un detaylı yapısı gerçekten çok hoş, bu dev yapıda her detay düşünülmüş. Nexus'un haricinde gezegenler arası seyehat etmemizi sağlayan eski ismi Normandy yeni modelin ismi Tempest olan bir gemimiz bulunuyor. Eski gemiye göre tasarımı ve özellikleri daha iyi olan gemimiz ile gezegen, gezegen geziniyoruz kısaca elimiz kolumuz can yoldaşımızda diyebiliriz bu gemiye. Bu gemide bir hayli detaylı şekilde modellenmiş dilerseniz geminin tüm bölümlerini gezebiliyorsunuz kaptan köşkünden, sizin gemideki en büyük kameranıza personelin kamarasından garaja kadar birçok bölümü bulunuyor. Garajında bir adet Nomad ND1 bulunan gemimizde bu araçla indiğimiz gezegenleri hızlı bir şekilde gezebiliyoruz aracımızda gezegenlerin zorlu koşullarına göre yüksek ve 6 tekerlekli olarak tasarlanmış. Amortisör yapısı her türlü yolda sorunsuz şekilde ilerlemesini sağlıyor.

Oyundaki müzikler başarılı dileyenler Spotify’den oyunun müziklerini dinleyebilirler, karakter seslendirmeleride ortalama seviyede olduğunu söyleyebilirim. Bu tür oyunlarda çok fazla diyalog olduğu için seslendirmeler ayrı bir öneme sahip ME: Andromeda bu konuda ortalama bir kalite sunuyor bizlere, müzikleri beğendim ama seslendirmeler çok başarılı gelmedi bana.



Grafik
Mass Effect Andromeda, Electronic Artsıin gururu olan Frostbite 3 grafik motoru ile geliştirildi. Electronic Arts'ın sahip olduğu DICE firması tarafından geliştirilen grafik motorunun ne kadar başarılı olduğunu anlatmama gerek yok sanırım. Bu oyun motorunu kullanan oyunlardan kısaca bahsetmem gerekirse Star Wars: Battlefront, Battlefield 1, Need For Speed, Dragon Age: Inquisition gibi kaliteli yapımlar bu grafik motorunu kullanmakta. Yalnız grafik motoru ne kadar kaliteli olursa olsun onu kullanabilecek 3D tasarımcılar ve programcılar olmadıktan sonra bir işe yaramadığıda gerçek. Bunu incemesini yaptığımız Mass Effect Andromeda kanıtlar niteliğinde diyebilirim. Maalesef merakla beklenen ve video oyunlar açısında değerli bir yere sahip Mass Effect serisinin son oyunu Andromeda bu grafik motorunun hakkını veremeyen ender oyunlar arasına adını altın harflerle yazdırmış durumda. Aslında oyunun grafikleri genel olarak başarılı hatta ortalamanın bir tık üzerinde de diyebiliriz ama karakter animasyonları 2007 yılında çıkış yapan ilk Mass Effect'in bile altında kalıyor. Hatta 2004 yılında çıkmış Half Life 2 animasyonları bile daha başarılı desem yalan olmaz. E3 2003'de tanıtılan G-man animasyonu bile bu oyundaki animasyonları ile rahatlıkla kapışır hatta daha sorunsuz göründüğünü bile söyleyebilirim. Oyun çıkmadan önce gösterilen Trailer'lar gameplay'ler oyunun final halinden çok daha iyi göründüğüde bir gerçek bunların karşılaştırmasını Youtube'da görebilirisiz yani Mass Effect Andoromeda'da animasyonlar haricinde grafiklerinde ciddi bir Downgrade'de var hatta ikinci bir Wtch Dogs'da diyebiliriz buna. Grafiklerin neden bu kadar sorunlu olduğuyla ilgili birçok idda ortaya atıldı. Bunlardan en önemlisi Andromeda'nın karakter yüz animasyon şefinin aslında bir Cosplay olduğu idda edildi ama bu Bioware tarafından yalanlandı. Hatta bu kişinin ifşa olması sonrasında sosyal medya üzerinde çok fazla hakarete maruz kaldığıda sonradan aldığımız bir haber, yalnız oyunun durumu ne olursa olsun hiçkimse bu tür hakaretleri haketmediğinide söylemem gerek. Herşey bir kenera Mass Effect Andormeda bu kadar soruna sahipken dünyanın en büyük oyun şirketlerinden biri olan Electronic Arts'da bu oyunu kimse test etmedi mi? 40 milyon dolar bir bütçeyle geliştirilen bu oyun neden bu kadar soruna sahipken piyasay sürüldü? Normalde Electronic Arts'a burdan fazlasıyla saydırmam gerekiyor ama sızan haberlere göre Electronic Arts, Bioware yapımcılarına mali durumların iyi olması sebebiyle Andromeda'yı 2017 yılı içersinde çıkması şartıyla 5 ay gibi bir süre daha ertelemeye uygun bütçelerinin olduğunu istedikleri taktirde oyunu erteleyebileceklerini Bioware yöneticilerine söylemişler ama Bioware ekibi oyunu 21 Mart'ta sorunsuz bir şekilde yetiştirebileceklerini söylemişler ve karşımıza çıkan oyun ortada maalesef. Benim anlamadığım koskoca Electrocik Arts'da Bioware stüdyoları haricinde final sürümü piyasaya sürmeden önce kimse bu oyunu test etmiyor mu? Böyle bir projenin bu tür sorunlarla piyasaya sürülmesi gerçekten üzücü.



Sonuç
Şimdi gelelim sonuç kısmına, ME: Andromeda başarlı bir oyun mu? Eski oyunlarına göre başarılı bir oyun değil eğer eski oyunları oynadıysanız ve seriyi yakından tanıyorsanız bu oyunu büyük ihtimal sevmeyeceksiniz hatta nefret bile etmeniz olası, benim gibi Mass Effect serisi ile çok içli dışlı değilseniz oyun ortalama bir kalite sunuyor sizlere. MS: Andromeda çıkmadan önce serinin önceki oyunlarıda göz önüne alındığında sevenlerinin beklentileri bir hayli yüksekti ama sevenlerinin beklentilerini hiçbir şekilde karşılamadığı gibi seriyle içli dışlı olamayan biri içinde başarılı bir oyun değil. Peki Bioware gibi bir stüdyonun böyle bir projeyi nasıl bu kadar hatalı ve sorunlu, eski serilerin üstüne birşeyler ekleyemeden çıkartmayı başarmış olabilir? Aslında bu sorunun cevabı basit, oyun geliştirilirken stüdyoda yaşanan önemli ayrılıklar oyunun en büyük darbesi olmuş. Bu ayrılıklardan en önemlisi 2014 yılında gerçekleşti, yaratıcı yönetmeni Mass Effect serisinin yaratıcılarından Casey Hudson, Bioware ile yollarını ayırdı bu ayrılık MS: Andromeda’ya en büyük darbe olmuş. Daha sonra 2015 yılında Andromeda Geliştirme Yönetmeni Chris Wynn stüdyodan ayrıldı daha sonra 2016 yılında Andromeda’nın baş yazarı Chris Schlerf stüdyo ile yollarını ayırdı. Bunca önemli ayrılıktan sonra oyun bir nevi başıboş kalmış ve önümüze çokça hatalı eski Mass Effect serilerinin yakaladığı kaliteyi yakalamayan bir oyun çıkmış. Peki bu oyun hiçbir şekilde oynanmaz mı? Elbette oynanır hatta başarılı Multiplayer’ı sayesinde size güzel vakitler geçirtebilecektir ama Bioware’ın aldığı tepkiden sonra çıkartmayı düşündükleri dev bir güncelleme paketinden sonra oyunu alıp oynamak daha mantıklı olabilir. Oyunda ciddi anlamda hatalar bulunuyor ve buda oyunu oynarken canınızı sıkıyor. Bir incelemenin daha sonuna geldik herkese iyi oyunlar.


Artılar:

+ Uzay tasarımı başarılı
+ Multiplayer
+ Çok fazla karakter oluşu

Eksiler:

- Çok fazla animasyon hatası
- Yapay zeka
- Seslendirmeler çok başarılı değil
- Diyaloglar vasat

Oyun Puanım:

Grafik: 65/100
Ses: 65/100
Oynanış: 80/100

Sonuç: 70 Puan


Source isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 02:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
OyuncuyaHaber 2014-2017

Bizi Sosyal Medya Hesaplarımızdan da Takip Edebilirsiniz:

Follow @oyuncuyahaber