OyuncuyaHaber  

Go Back   OyuncuyaHaber > Oyun Konsolları ve PC Oyunculuğu > Oyun ve Teknoloji Haberleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Arama Stil
Alt 25.Şubat.2017, 01:05   #1
Vatandaş
 
Source - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: 01 Kasım 2014
Mesajlar: 399
Standart Guerrilla Ekibi Sorularınızı Cevapladı!

Guerrilla Ekibi Sorularınızı Cevapladı!



Yapımcı ekip oyunculardan gelen soruları cevapladı okumak isteyenler bakabilirler.


Soru: Horizon Zero Dawn'ın konsepti nasıl ortaya çıktı? Size neler ilham verdi ve nelerden esinlendiniz? - Jaina_Yossy (ES), Ehrendill (ES), @omrkcmn (TR)
Cevap: 2010 senesinde Guerrilla ekibindeki herkesten yeni bir oyun için fikirlerini paylaşmalarını istedik. Bu dönem bizim için oldukça heyecan vericiydi. Guerrilla Yönetim ekibi ve bazı kilit isimlerle beraber yaptığımız panelde farklı türlerden, 40'tan fazla oyun fikri ortaya sunuldu. Bu fikirlerden bir tanesi de stüdyomuzun sanat yönetmeni Jan-Bart van Beek'in sunduğu Horizon'dı. Zaman içinde konseptte bazı değişikler olsa da; yemyeşil post-post apokaliptik dünya, ana karakter Aloy, robotik canlıların dünyada üstünlük sağlamaları gibi konseptler ilk ortaya atılan orijinal fikrin içindeydiler.

Amacımız klasikleşmiş post-apokaliptik dünya temasının üzerinde değişiklikler yapmaktı. Uygarlığın sonunu getiren kıyametten hemen sonraki karanlık döneme odaklanmak yerine, bu dönemden daha ilerisine gitmeye karar verdik. Einstein bir zamanlar şöyle söylemiş: "3. Dünya Savaşında hangi silahlarla savaşılacağını bilmiyorum, ama 4. dünya savaşı sopalarla ve taşlarla savaşılacak". Bizim de odaklandığımız ana fikir buydu. Kıyamet öyle yıkıcı olmuş ki, insanlığa ait bilgilerin çoğunu yer yüzünden silmiş, ve dünya adeta taş devrine ger dönmüş. Başka bir söz ise Arthur C. Clark'tan geliyor:"Herhangi bir gelişmiş teknolojinin sihirli algılanabilmesi ancak o teknolojiyle daha önce hiç karşılaşmamış insanlara gösterilmesiyle mümkün olabilir". Horizon'ın dünyasında da, şu anki uyarlığımız sona erdikten sonra, sahip olduğumuz teknolojiler dünyadaki varlıklarını sürdürmeye devam etmiş ve bizden sonraki insanlar bu dönemi yaşamadıkları için tüm bu teknoloji onlar için sihirli kalıntılar halini almış.


Fakat, sözünü ettiğimiz gibi Horizon dünyasının karanlık bir post-apokaliptik dünya olmasını iztemedik. Şu anki uyarlığın sonunu getiren olaylar, dünyanın ve dünyadali yaşamın sonunu getirmemiş. Jurrasic Park'ta söylenildiği gibi "Hayat yolunu bulur". Bizler dinazorlardan sonra geldik ve dinazorlar da bu dünyada bir zamanlar dominant olan başka diğer canlılardan sonra bu dünyaya geldiler. Bu durumda, yaşanacak herhangi bir kıyametten sonra insanlığın geri dönüşü mümkün olsa da, insanların dominant olması pek mümkün değil. Richard Dawkins DNA'ya dayalı yaşamın RNA'ya dayalı yaşamdan geldiğini savunur. RNA'ya dayalı yaşam ise, kendini kopyalayan çamur kristallerininin bir yan ürünüdür. Bu durumda DNA eğer bir yan ürün ise, DNA'nın yan ürünü ne olabilir? Belki de DNA'dan gelen insan, kendi yan ürününü üretecek ve bu yan ürün bizden sonraki yaşam olarak dünyada var olacaktır. Robotik yaşam olarak.

Soru: Oyunu için uzun vadeli planlarınız var mı? Örneğin yeni DLC paketleri yeni haritalar gibi içerikler beklemeli miyiz? - @tarkan999 (TR)
Cevap: Şu an tamamiyle Horizon Zero Dawn'ın çıkışına odaklanmış durumdayız. Bu proje için gerçekten harika bir dünya yarattığımızı söylemek haksızlık olmaz. Oyuncuların ana karakter Aloy'a ve yarattığımız post-post apokaliptik dünyaya tamamiyle inanmalarını istiyoruz. Bu bize hikaye anlatımı konusunda sonsuz ilham veren bir durum. İnanıyoruz ki bundan sonra da Horizon dünyasını keşfetmeye devam edeceğiz.

Soru: Killzone serisinden sonra tamamen farklı konseptte bir oyun yaratma konusunda sizi neler motive etti? FPS'den Akriyon RPG türüne geçmek sizi zorladı mı? - VeesX (IT) @Alondate31 (TR)
Cevap: Bu bizim için heyecan verici olduğu kadar emek isteyen bir durumdu. Horizon Zero Dawn, önceden çalıştığımız projelerin üstünde duran bir proje. Killzone serisi gibi akıcı savaş sistemi mekaniklerini ve bilim-kurgu temasını barındırdığı gibi, Killzone Shadow Fall'da geliştirdiğimiz teknolojiyi de içeren bir oyun. Fakat açık dünya rol yapma oyunu olmasıyla da aynı zamanda Killzoneoyunlarının tümünden çok daha karmaşık bir proje. Bu Guerrilla için yepyeni bir tür, bu nedenle hikaye yazarları, görev (quest) tasarımcıları gibi farklı disiplinlerden pek çok kişiyi ekibimize kattık. Horizon için değişen teknolojik gereksinimler de ayrıca teknoloji ekibimizi oldukça zorladı. Ama guerrilla Ekibi olarak zor görevlerden hiç bir zaman çekinmiyoruz. Her zaman en yükseği hedeflemeyi seviyoruz!

Soru: Horizon dünyası ne kadar büyük? Haritada bulmamızı bekleyen gizli lokasyonlar ve sırlar var mı? - Komkommerkiller (NL)
Cevap: Görevler, yan görevler ve gezerken karşınıza bol bol çıkacak keşif içerikleri var. Geniş ve sağlam hikaye akışı ve görevlerin yanı sıra, keşfedilmeyi bekleyen zengin bir içerik sizi bekliyor. Keşfedeceğiniz değişik kavimler, ziyaret edilmeyi bekleyen farklı yerleşim yerleri, tarihi kalıntılar... Oyuncuların bu dünyada kendilerini uzun saatler boyunca kaybedeceklerini garanti ediyoruz.

Soru: Horizon'ın kalbinin Aloy'dan geldiğini sık sık dile getiriyorsunuz. Bu karakter niçin sizin için bu kadar özel? Onu bu kadar benzersiz kılan nedir (spoiler vermeden lütfen) ? - presidentevil40 (FR)
Cevap: Guerilla Ekibindeki herkesin projede çalıştığımız süre zarfında, eninde sonunda Aloy'a aşık olduğunu söylesek sanıyorum yalan söylemiş olmayız. Aloy, onunla oynamayı eğlenceli kılan pek çok niteliğe sahip.Akıllı, güçlü ve kararlı fakat özünde de yaralanmış bir karakter. Bir parçası eksik ve bu parçayı nereden geldiğinin, ailesinin kimler olduğunun ve Nora kabilesinin doğumundan beri kendisini neden dışladığının sırrını çözmeden doldurması mümkün değil. Aloy'un duygularını hissetmemek neredeyse imkansız. Siz de onun kadar doğumunun sırrını çözmeyi, ona merak ettiklerinin cevabını vermeyi reddeden dünyayı onunla beraber keşfetmek istiyorsunuz. Olağanüstü olan ise, bu kişisel yolculuğun onu karşı karşıya getirdiği zorluklar, tehlikeler ve büyük sırlar. Bu kişisel olduğu kadar, epik tabir edilecilecek bir yolculuk.

Soru: Ana hikayenin dışında oyunda ne tür görevler bulacağız? Yan görevler, toplanabilir eşyalar... - Whisper_Sensei (PT)
Cevap: Ana görevler dışında tamamlayabileceğiniz pek çok farklı tarzda görev mevcut. Oyunun dünyasında ilerledikçe bu görevler değişecek, detaylanacak. Toplanılabilir çok fazla eşya ve kalıntı bulacaksınız. Bunun yanı sıra ziyaret edebileceğiniz kalıntılar ve toplayabileceğiniz data puanları da sizi bekliyor.

Soru: Uçan canlılar üzerinde üstünlük sağlayıp onları sürebilecek miyiz? - SemiClutch303 (EN)
Cevap: Oyundaki farklı makineler üstünlük sağlandığında farklı tepkiler veriyorlar. Bazılarını taşıt olarak kullanabilirken, bazıları sizinle birlik olup yanınızda savaşmaya başlıyorlar ve uzun boyunlular (Tallnecks) size daha fazla bilgi sunuyorlar. Uçan makineler üzerinde de üstünlük sağlayabileceksiniz fakar onları taşıt olarak kullanamayacaksınız.

Soru: Oyun kaç saat uzunlukta? – robtiscali (IT)
Cevap: Bu durum kişiden kişiye farklılık gösteriyor, bu nedenle tam bir rakam vermek mümkün değil. Ana görevlerin dışında tamamlayabileceğiniz çok sayıda yan görev var. Bunların dışında deneyimleyebileceğiniz pek çok değişik de aktivite mevcut. Koleksiyon eşyaları için özel avlara çıkmak gibi.. Sadece sizin için yarattığımız bu dünyanın tadını çıkartın.

Soru: Oyunda neden çoklu oyuncu moduna yer vermemeye karar verdiniz? - Erprimo10 (ES)
Cevap: Hikaye odaklı ve zengin bir tekli oyuncu yapmakana odağımızdı.

Soru: Horizon ilk tanıtıldığından bu yana tüm dünyada en çok beklenen oyunlardan birisi oldu. Bu durum üzerinizde baskı yarattı mı? Oyun 2015'te ilk gösterildiğinde insanların tepkileri hakkında neler hissettiniz? – ali-polo (AR), chrisboers (NL)
Cevap: Stüdyo olarak her zaman kendimizi zorlamayı deniyoruz. Bunu başarabilecek miyiz acaba dediğimiz zamanlar da oldu ama Horizon fikri o kadar yeni ve taze bir fikirdi ki, hem bol bol öğrendik, hem de bol bol yarattık. Şirket olarak büyüdük. Aloy'un ana karakter olması ve medyanın bu konuda yazdıklarını gördükçe doğru yoldayız diyebiliyoruz.

Soru: Horizon'ı türünün diğer örneklerinden ayıran nedir? Daha önce başka oyunda görülmemiş oyun mekanikleri barındıracak mı? Gor4akoff (RU), @kankileyta
Cevap: Pek çok oyunun güzel grafikler ve ortamlar sunduğu doğru. Tarihi kalıntıların, yüksek teknoloji ile birleşerek bir dünya yaratması oyun tarihinde tek. İlkel insanların, gelişmiş makineler karşısında şansı olabilmesi için taktiksel yaklaşmaları önemli. Aloy'un çevikliği makinelere karşı farklı avantajlar sağlamasına olanak kıldığı gibi, gizliği kullanarak onlara karşı stratejik bir yaklaşım yaratmak da mümkün. Buna her makinenin bütünlüğünü anlamak, davranışlarını çözmek ve zayıflıklarını fark etmek de dahil. Ayrıca yendiğiniz makinelerden toplayabileceğiniz kaynaklar da aynı şekilde. Bu bilgiyi kazanmak hayati önem taşıyor. Aloy'un makineler ile etkileşime geçmeden önce farklı türde pek çok tuzaklara, sihlara ve savaş alanının düzenlenmesine ihtiyacı var. Tuzakları ve araçları kullanırken bir yandan okları ve silahları hazırlama, diğer yandan ise makinelerin zayıf noktalarını hedef alma kombinasyonu Horizon Zero Dawn savaş sistemini eşsiz kılıyor.

Soru: Aloy ismini nereden buldunuz? İsmin özel bir anlamı var mı? - Makes87 (DE)
Cevap: Aloy ismi ilk andan itibaren karakterin bir parçasıydı. Açıkça "Alloy" ismi ile oldukça benzer ancak ismi buraya bağlamk istemiyorum. Gizli bir anlamı ver mı bilemiyorum açıkçası ama Aloy'un hikayesinin geri kalanı bol bol gizemi bünyasinda barındırıyor. Bu yüzden oyun boyunca pek çok gizli anlamı bulacaksınız.

Soru: Oyun çıktıktan sonra evden çıkabilecek miyiz? - Komkommerkiller (NL)
Cevap: Sadece gerçekten çıkmanız gerekiyorsa

Kaynak: [Horizon Zero Dawn] Guerrilla Ekibi Sorularınızı C... - PlayStation Forum
Source isimli Üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Seçenekler Arama
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 17:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
OyuncuyaHaber 2014-2018

Bizi Sosyal Medya Hesaplarımızdan da Takip Edebilirsiniz:

Follow @oyuncuyahaber